An approach to the organizational strategic decision-moment in new product development
Artículo de revista
2022
Universidad de Caldas
Purpose: To explain the strategic decision-moment behaviour from
an organizational approach, particularly from the cross-functional
integration in new product development processing. Design: The
methodology is focused on agent-based simulation, particularly
using NetLogo software. Virtual experiments were developed to
identify the effect of the agents interactions with each other and
with the environment. Results: The presence of prior information
and the disposition of the interaction meetings among departments
in the cross-functional integration processes have a decreasing
impact on the number of steps required to reach an agreement,
but the number of necessary decisional interactions is not affected.
Limitations: The comprehension of the decision-moment that is
made within this research process is focused on the organizational
approach to the development of new products. It is interesting
to contrast the results with other organizational approaches and
with studies on real cases. Originality: Application of agentbased simulation on the functional understanding of the strategic
decision-moment in the organizational context. Propósito: Explicar el comportamiento del momento de la decisión
estratégica desde un enfoque organizacional, en particular desde
la integración interfuncional presente en el proceso de desarrollo
de nuevos productos. Diseño: La metodología se centra en la
simulación basada en agentes, particularmente utilizando el
software NetLogo. Se desarrollaron experimentos virtuales para
identificar el efecto de las interacciones de los agentes entre sí y
con el entorno. Resultados: La presencia de información previa y
la disposición de las reuniones de interacción entre departamentos
en los procesos de integración interfuncional tienen un impacto
decreciente en el número de pasos necesarios para llegar a
un acuerdo, pero la cantidad de interacciones decisionales
necesarias no se ve afectada. Limitaciones: La comprensión del
momento de la decisión que se realiza dentro de este proceso
de investigación se concentra en el enfoque organizativo del
desarrollo de nuevos productos. Es interesante contrastar los
resultados con otros enfoques organizativos y con estudios sobre
casos reales. Originalidad: Aplicación de la simulación basada
en agentes sobre la comprensión funcional del momento de la
decisión estratégica en el contexto organizacional
Descripción:
An approach to the organizational strategic.pdf
Título: An approach to the organizational strategic.pdf
Tamaño: 1.079Mb
PDFLEER EN FLIP
Título: An approach to the organizational strategic.pdf
Tamaño: 1.079Mb
PDFLEER EN FLIP